Archief



Geef EuroVesta Financieel Advies een beoordeling op Advieskeuze.nl


Ook aan het einde van het jaar blijven wij u graag adviseren

Geplaatst op: december 21, 2017 | 0 Reacties |

Alhoewel we ons in meer of mindere mate al aan het voorbereiden zijn op de feestdagen, mag uw
financiële huishoudboekje niet worden vergeten. Kleine en grote keuzes of gebeurtenissen die u niet altijd
in de hand hebt kunnen namelijk financieel impact op u hebben.

In de maand december worden er extra
veel online inkopen gedaan, maar pas op met impulsaankopen via sociale media. In onze nieuwsbrief
vertellen wij u er meer over. Daarnaast zijn er altijd weer ontwikkelen op hypothekengebied om met u te
delen. Leest u de nieuwsbrief daarom eens rustig door en doe er uw voordeel mee!

PAS OP MET IMPULSAANKOPEN VIA SOCIALE MEDIA

 

Het aanbod leek zo aantrekkelijk. Veel goedkoper dan in de winkel. Tja… u zult niet de eerste zijn die gefopt wordt met aanbiedingen op internet. De Autoriteit Consument & Markt waarschuwt daarom nog maar eens.

Sociale media steeds vaker ingang voor reclame

Veel mensen zitten dagelijks op sociale media. Bedrijven die iets willen verkopen weten dat ook. Vandaar dat zij steeds vaker proberen om hun producten of diensten te verkopen via sociale media. Daarbij maken ze gebruik van technieken waardoor u precies die berichten krijgt waarvan de adverteerder weet dat u deze met extra belangstelling zult bekijken. Reclamemakers maken gebruik van allerlei knappe zoekmachines die de berichten die u op sociale media heeft geplaatst voortdurend analyseren en u aan de hand hiervan gericht aanbiedingen sturen.

Klaagt u op facebook over die vervelende muggen in huis? Grote kans dat u binnenkort “toevallig” een digitale reclame ontvangt voor hordeuren.

Pas op met impulsaankopen

De Autoriteit Consument & Markt is gestart met de campagne Bestel niet zomaar via sociale media”. Men is tot deze campagne gekomen omdat men ziet dat consumenten zich gemakkelijk laten verleiden tot impulsaankopen en soms tientallen of honderden euro’s betalen aan bedrijven die ze niet kennen. Wanneer het product bij levering toch net iets anders is dan digitaal is aangeboden, is het vaak lastig in contact te komen met het bedrijf waarvan u het product gekocht heeft. Ook komt het te vaak voor dat er na betaling helemaal niets geleverd wordt. Digitaal lijkt soms leuk. Kopen bij de plaatselijke winkel waar u gewoon langs kunt gaan wanneer er iets niet klopt, is vaak toch verstandiger.

Let op totaalbeeld bij verzekeringen

Wees zeker bij verzekeringen voorzichtig met digitale aanbiedingen. Wat zijn precies de verzekeringsvoorwaarden? Wanneer vindt er wel en geen uitkering plaats? Hoe hoog is het eigen risico? Hoe “soepel” is de aanbieder wanneer er daadwerkelijk schade plaatsvindt? Hoe sluit de ene verzekering aan op de andere verzekering? Zo maar een paar vragen die in de digitale reclames vaak onduidelijk blijven. Ons advies: maak het u gemakkelijk en neem contact met ons op. Klopt er toch iets niet? U weet ons kantoor te vinden. Onder genot van een kopje koffie zorgen wij ervoor dat alles weer goed geregeld wordt.

Comments are closed.